6 ماده غذایی برای سفید کردن دندان ها

۶ ماده غذایی مهم که به طور طبیعی به سفید شدن دندان‌های شما کمک می‌کند.


مطالعات آکادمی دندانپزشکی‌ زیبایی‌ آمریکا نشان می‌‌دهد که بعضی‌ از مواد غذایی از دندان‌ها و لثه‌های شما در برابر میکروب‌ها محافظت کرده و از تغییر رنگ دندان‌ها نیز جلوگیری می‌کند. اولین و مهمترین اقدام برای سفید شدن دندان‌ها این است که در برنامه غذایی خود از موادی استفاده کنیم که به طور طبیعی از تغییر رنگ دندان‌ها جلوگیری می کنند و در نتیجه لبخند درخشان تری را به ما هدیه می کنند. دندان‌ها و لثه شما، آیینه غذایی است که مصرف می‌کنید. پس علاوه بر پیروی از رژیم غذایی سالم، مواد غذایی خاصی‌ را که به درخشان شدن لبخند شما می‌‌انجامد، در برنامه غذایی خود قرار دهید. از سوی دیگر، بعضی‌ از غذا ها و‌ شیوه خاصی‌ از زندگی‌، به تغییر رنگ، زرد شدن و وضعیت ناسالم دهان و دندان شما می‌‌انجامد. مطالعات آکادمی دندانپزشکی‌ زیبایی‌ آمریکا نشان می دهد که ۹۹.۲% افراد بزرگسال جامعه بر این باور هستند که لبخند سفید و درخشان برای موقعیت اجتماعی و حرفه‌ای آنان بسیار مهم است.


برای لبخندی سالم تر و درخشان تر، آکادمی دندانپزشکی‌ زیبایی‌ آمریکا، مواد غذایی زیر را توصیه می‌کند.


۱) آناناس، این میوه یک منبع غنی برای سفید شدن دندان‌ها است. آناناس دارای آنزیمی است که به طور طبیعی، استین را از بین میبرد. این آنزیم همچنین به برداشته شدن پلاک دندانی نیز کمک میکنند. آناناس برای سلامت بدن شما نیز سودمند است.
۲) هویج، آکادمی دندانپزشکی‌ زیبایی‌ آمریکا توصیه می‌کند که برای برخورداری از اثر تمیز کنندگی هویج، به طور خام مصرف شود. همچنین هویج سرشار از ویتامین آ است که برای دندان‌ها سودمند است.
۳) پنیر، پنیر دارای کلسیم، فسفر و پروتئین است. طبق نظر آکادمی دندانپزشکی‌ زیبایی‌ آمریکا، ترکیب این سه ماده سبب متعادل شدن سطح اسیدیته دهان شما می‌‌گردد. این سه عنصر از طریق کمک به روند بازسازی دندان ها، شما را در دست یابی‌ به لبخندی درخشان یاری میکنند.
۴) سالمون، سالمون منبع ویتامین د است. یکی‌ از نقش‌های ویتامین د، کمک به جذب کلسیم و فسفر است. بدون ویتامین د، بدن شما قادر نخواهد بود که از این دو ماده معدنی مهم بهره ببرد. کلسیم جز ساختار دندان‌ها و استخوان‌های شما است.
۵) کلم بروکلی، کلم بروکلی از سبزیجاتی است که برای سفید شدن دندان‌ها سودمند است. بروکلی دارای آهن است که از لایه بیرونی دندان(مینا) محافظت می‌کند. هر چه قدر، آهن بدن شما بیشتر باشد، احتمال ایجاد استین روی دندانهای شما کمتر خواهد بود (که به درخشان شدن دندانهای شما کمک می‌‌کند.) آهن موجود در بروکلی از دندان‌ها در برابر اسید نیز محافظت می‌کند.
۶) توت فرنگی، این میوه به دلیل داشتن اسید مالیک، تغییر رنگ دندان را برطرف می‌‌کند.

 

منبع: Hello Dentist

عادات زیر موجب آسیب به دندان های شما می شود.

- مصرف مداوم نوشیدنی‌‌های مضر برای دندان‌ها از قبیل نوشیدنی‌های حاوی قند، سودا و نوشابه‌های گاز دار. این نوشیدنی‌‌ها دندانهای شما را به طور مداوم در معرض قند و اسید قرار می‌‌دهند که سبب، ایجاد پوسیدگی، خوردگی مینای دندان و افزایش حساسیت دندان‌های شما خواهد شد.

- استفاده از دندان‌ها برای باز کرد درب بطری و یا آجیل‌های در بسته. این امر سبب بروز شکستگی در دندان‌های شما خواهد شد.

- مکیدن لیمو. لیمو و بطور کلی‌ مرکبات حاوی اسید هستند و مکیدن لیمو، دندان‌های شما را در معرض اسید قرار می‌‌دهد. این عادت در نهایت سبب خوردگی مینای دندان و ایجاد حساسیت در دندان‌های شما می‌‌شود.

- فشار دادن فک‌ها روی هم/ ساییدن دندان‌ها روی هم. این عادت دندان‌های شما را مستعد شکستگی می‌کند و احتمال ایجاد بیماری‌های مفصل گیج‌گاهی را افزایش می‌‌دهد.

 

منبع: Hello Dentist

آیا می‌‌دانستید که اضافه کردن گل کلم و خیار به سالاد و مصرف آن، به طور طبیعی، رنگیزه‌ها (لکه های رنگی) را از روی دندان‌های شما پاک می‌‌کند؟

 

منبع: Hello Dentist